Icon Arrow Icon Quote Icon Close Icon Enlarge Icon Calendar Icon Currency Icon Clock Icon Location Icon Shield Icon Chevron Icon Attachment Icon Download star icon-hat icon-tools

Gezocht, deelnemers pilot rapportageapp jeugdzorg

Wil jij een app testen waarmee jij en andere ambulante jeugdzorgmedewerkers gemakkelijker en sneller handelingen rondom cliëntcontact kunnen registreren? Zodat je meer directe tijd hebt met je cliënt? Doe dan met jouw jeugdzorgorganisatie mee aan de pilot rapportageapp jeugdzorg.

Technologie ontwikkelen

Jeugdzorg werkt! zoekt drie jeugdzorgorganisaties die het gebruik en de werking van de rapportageapp jeugdzorg willen testen in een pilot van drie maanden. De app vereenvoudigt het registeren van gegevens rondom een cliëntbezoek. Zoals de duur en verslaglegging van een bezoek. De gegevens belanden automatisch in het elektronisch cliënten dossier (ECD). De drie pilotorganisaties gaan ervaren of het gebruik van de app gemak en tijdwinst oplevert.

Het idee voor de app

Het oorspronkelijke idee voor de app is van Anouk Jellema, ambulant hulpverlener bij  Elker Jeugdhulp & onderwijs. Zij werkt zo’n tien jaar in jeugdzorg. Met haar idee won zij de Gouden Accu 2019, de prijs voor het beste idee voor de aanpak van werkdruk in jeugdzorg. Jeugdzorg werkt! heeft het idee samen met Anouk en andere jeugdzorgmedewerkers verder uitgewerkt. Nu zijn we zo ver dat we de app daadwerkelijk kunnen gaan testen in de praktijk.

ontwerp rapportageapp jeugdzorg

De pilot

De pilot wordt uitgevoerd met de Zorgapp van Careconnections. Pilotorganisaties sluiten met Careconnetions een contract af. Alle kosten van implementatie en de gebruikskosten van de app worden door Jeugdzorg werkt! vergoed. In ruil hiervoor wordt van de organisaties commitment, tijdsinvestering van de medewerkers, deelname aan monitoring en medewerking aan interviews voor bredere communicatie gevraagd. Belangrijk is dat deelname aan de pilot wordt ondersteund door het management van de jeugdzorgorganisatie.

Iedere pilotorganisatie zet een projectteam op voor de pilot. Daarin zitten in ieder geval een projectleider en een medewerker die beiden bekend zijn met het ECD dat de organisatie gebruikt. De projectleider is het eerste aanspreekpunt voor de pilot. 

Jeugdzorgorganisaties die gebruik maken van Azure AD als bedrijfsidentiteitservice én een van de volgende ECDs gebruiken kunnen deelnemen aan de pilot:

  • Medicore van Tenzinger
  • Fierit van Tenzinger
  • Plancare van Tenzinger
  • Caress van PinkRoccade
  • SDB ECD van SDB Groep

(Als je dit niet zeker weet, vraag het dan even na bij de IT-afdeling of IT-leverancier).

Tijdens de looptijd van de pilot wordt op drie momenten kwalitatief onderzoek uitgevoerd onder medewerkers over hoe zij het gebruik van de app ervaren. Denk hierbij aan vragen als, voldoet de app aan je verwachtingen? Is de app handig in gebruik? Levert de app je echt tijdsbesparing op?

Meld je aan

Wil jij met jouw jeugdhulporganisatie deelnemen aan de pilot? En is hier binnen de organisatie breder draagvlak voor? Meld je dan aan via het aanmeldformulier. Wij nemen daarna graag contact met je op.

Naar aanmeldformulier

Veronica Jocker

Adviseur vitaliteit en ontwikkeling

Meer weten? Neem contact met ons op!

Veronica Jocker

Meer weten? Neem contact met ons op!