Stap 3: benoem een agressiecoördinator
Een coördinator als centraal aanspreekpunt voor agressie en geweld tegen medewerkers.
Het is belangrijk om agressie en geweld tegen medewerkers niet te benaderen als een project, maar als een permanente activiteit. Het is een zaak van lange adem. Het gaat om het draaiend houden van de agressie-aanpak. Uit de ervaringen van zorginstellingen blijkt dat het grootste obstakel om agressie en geweld daadwerkelijk aan te pakken tijdgebrek is. Daardoor zijn beleid en werkvloer te vaak twee werelden die niet goed met elkaar zijn verbonden.
Spin in het web
Een coördinator kan de spin in het web zijn die beleid en praktijk wel samenbrengt. Dat is een medewerker die het vaste aanspreekpunt wordt voor alles wat te maken heeft met agressie en geweld in de hele organisatie. De coördinator zorgt ervoor dat het wiel continu blijft draaien en is de schakel tussen werkvloer, management en instanties en organisaties buiten de deur.
Handige downloads
Veronica Jocker
Adviseur vitaliteit en ontwikkeling
Meer weten? Neem contact op!

Meer weten? Neem contact op!